Слухи, сплетни, домыслы и прочий флуд приветствуются! Если у кого-то просто "накопилось" и хочется высказаться, то тоже милости просим.
Памятка по Might & Magic: Heroes 6, 7:
18.08.2010 - анонс Heroes 6 на Gamescom 2010
23.11.2011 - релиз Heroes 6
13.08.2014 - анонс Heroes 7 на Gamescom 2014
29.09.2015 - релиз Heroes 7
04.08.2016 - релиз дополнения Heroes 7: Trial by Fire
05.10.2016 - прекращение работы над игрой
Новости, слухи, домыслы связанные с Might & Magic: Heroes 8:
по слухам, если Ubisoft решит вернуться к работе над серией Heroes, то не ранее 2018 года
06.2018 в китайском подразделении Ubisoft Shanghai открылась вакансия Senior Brand Manager для франшизы Might & Magic Heroes (вакансия была закрыта в конце августа)
21.08.2018 на Gamescom Ubisoft анонсировала продолжение знаменитой стратегии The Settlers: Alliance. Новость об анонсе сопровождалась следующей фразой: "Спустя 25 лет после того, как в свет вышла первая часть легендарной стратегии, серия The Settlers возвращается на Windows PC." (31.08.2020 25-летие серии Heroes of Might and Magic)
24.08.2018 креативный директор франшизы Might & Magic Эрван Ле Бретон в интервью для Acid Cave в ответ на вопрос о Heroes 8 сказал: "К сожалению, очень мало шансов в ближайшем будущем. Базовые затраты на такую игру были бы слишком высоки по сравнению с ожиданиями продаж, даже с оценкой на metacritic 90+ и массовой поддержкой со стороны сообщества. Однако популярность IP в Китае может склонить чашу весов в правильном направлении."
18.12.2018 Жульен Пиру aka Marzhin прокомментировал на форуме HC, что уже более двух лет не работает с франшизой Might & Magic.
14.06.2019 Жульен Пиру сообщил, что покидает компанию Ubisoft.
22.11.2019 в китайском подразделении Ubisoft открылась вакансия главного геймдизайнера для франшизы Might & Magic Heroes.
31.08.2020 - 25-летие серии Heroes of Might and Magic прошло никак не отмеченным со стороны Ubisoft.
04.09.2020 в китайском подразделении Ubisoft Shanghai открылась вакансия Brand Manager для франшизы Might & Magic.
01.2022 в китайском подразделении Ubisoft Shanghai открылась вакансия Senior Brand Manager для ААА игры по франшизе Might & Magic. Спустя некоторое время появилось еще несколько вакансий: Narrative Director, World Director, Level Design-Technical Director, Senior Concept Artist, Technical Director-Art, Animation Rigger, Animation Director.
Так вроде продажи у Мессии были выше, чем у Героев 5 Или я ошибаюсь? По крайней мере заинтересованность у аудитории "подумать и сделать выбор" есть к играм, где надо "прицепиться и ударить в нужный момент"
Только хотел написать, что по сути в Мессии заслуга только Аркейн и Убейсофт там вообще не при делах.
Да и сейчас ввязываться в проекты Юбисофта эт все равно, что насрать в свой прекрасный послужной список. Пусть Аркейны пройдут дальше и сделают уже Дизонер 3 или чо там у них сейчас в разработке.
Да они сейчас ещё ничего не анонсировали после средних продаж Дезлупа. Плюс ещё Редфолл (который, как и Дезлуп, тоже выглядит шляпой) должен в этом году выйти.
Как минимум у них ещё есть права на продолжение Прей 2017.
Насколько я помню, после выхода дополнения ко 2 части Дизонора они сказали, что историю полностью завершили и рассказывать им больше нечего. Дедлуп как раз и родился как продолжение идей Дизонора.
Сообщение отредактировал Rayden: 17 Январь 2022 - 12:54
Всё же обрадован новостью о возможном возрождении, особенно сейчас, когда я тут пару дней назад решил перепройти 5-7 Героев. Хотя китайцы доверия не внушают, но кто знает что получится в итоге и будет ли вообще хоть что-нибудь в итоге.
Да они сейчас ещё ничего не анонсировали после средних продаж Дезлупа. Плюс ещё Редфолл (который, как и Дезлуп, тоже выглядит шляпой) должен в этом году выйти.
Как минимум у них ещё есть права на продолжение Прей 2017.
Ну Дезлупа это чисто халтурка для Сони. Делали еще тогда, когда Беседка находилась в полной клоаке, а потом уже их выкупили Майкрософт. Видимо и Редфолл разрабатывался параллельно Дезлупе, как возможность выйти из кризиса. Посмотрим, что будет дальше, но пока из всех их игр только Редфолл выглядит безыдейной дрочильней.
Насколько я помню, после выхода дополнения ко 2 части Дизонора они сказали, что историю полностью завершили и рассказывать им больше нечего. Дедлуп как раз и родился как продолжение идей Дизонора.
Нет смысла продолжать ветку с Колдуинами, т.к. история полностью рассказана. После Дезлупы обещали взяться за что-то(не Редфолл).
Всё же обрадован новостью о возможном возрождении, особенно сейчас, когда я тут пару дней назад решил перепройти 5-7 Героев. Хотя китайцы доверия не внушают, но кто знает что получится в итоге и будет ли вообще хоть что-нибудь в итоге.
Будет Хероес Шадоу Ледженс Темное фентези, собери всех героев, прокачивай за донатик Ищи меня в рейде в Хероисах
Будет Хероес Шадоу Ледженс Темное фентези, собери всех героев, прокачивай за донатик Ищи меня в рейде в Хероисах
Уже давно есть, причём более менее норм и при этом вышла ещё до Шадоу Ледженса - Might & Magic: Elemental Guardians. Опять же мобильных игрулек по якобы "мечу и магии" тоже достаточно уже вышло, включая эксклюзив для Китая и Эра Хаоса. И какой смысл искать человека вот с теми требованиями, когда и без него и разработка, и выпуск мобильных поделок идёт? Не, будь это обычная мобилка, то выпустили бы как и раньше. Ну или им понадобилось выпустить зачем-то действительно качественную мобильную игру
Ну или им понадобилось выпустить зачем-то действительно качественную мобильную игру
Династия - уже определённо качественная мобильная игра. В Китае пользуется большим успехом. В руки юбиков попала во время их кризиса и массового ухода сотрудников из компании. Игру закрыли, так и не выпустив в свободное плавание.
Уже давно есть, причём более менее норм и при этом вышла ещё до Шадоу Ледженса - Might & Magic: Elemental Guardians. Опять же мобильных игрулек по якобы "мечу и магии" тоже достаточно уже вышло, включая эксклюзив для Китая и Эра Хаоса. И какой смысл искать человека вот с теми требованиями, когда и без него и разработка, и выпуск мобильных поделок идёт? Не, будь это обычная мобилка, то выпустили бы как и раньше. Ну или им понадобилось выпустить зачем-то действительно качественную мобильную игру
Я совсем забыл про Эру Хаоса Худшая игра за всю историю человечества
Мне из последних игр серии зашла только Chess Royale. На которую тоже быстро положили большой и толстый болт
Они сами загубили эту игру. Стартовала то она неплохо Убейсофт имеет способность, как и царь Мидас. Только царь превращал все к чему прикасался в золото, а Убейсофт все превращает в говно.
КСТАТИ!
После покупки Маками Активижн, пошли слухи, что это еще не все и у Майков есть еще одна новость сравнимая с новостью покупки Активижн.
Может они и Убисофт собираются покупать? По сути у французов дела еще хуже, чем у Активижн и акции на уровне дна
Не знаю, как насчёт продаж. Но, если судить по запросам в Google, то у Heroes 5 популярность была и остаётся выше:
Очевидно, эти аудитории пересекаются, но не полностью. Я, например, отношусь к первой, но не отношусь ко второй
Если бы Убики не грохнули серваки Мессии, то игра бы еще жила Там в пике играло дофига людей, а потом серваки отключили и подохло все.
А еще пользователи ПК могут столкнуться с офигенными багами и жуткой оптимизацией. Не удивлен, что и желающих прикоснуться к этой игре за последнее время не прибавилось.
мм, опять вакансии обсасываем... помнится, в прошлый раз, незадолго после закрытия 7ки, тоже какие-то многообещающие вакансии открывались. и тоже оно обсасывалось... но ни к чему не привело. впрочем, посмотрим, как оно в этот раз будет
КСТАТИ!
После покупки Маками Активижн, пошли слухи, что это еще не все и у Майков есть еще одна новость сравнимая с новостью покупки Активижн.
Может они и Убисофт собираются покупать? По сути у французов дела еще хуже, чем у Активижн и акции на уровне дна
ну, кстати. если Широкий Фил ещё и убиков со всеми из франшизами купит, то можно надеяться и на Dark Messiah 2 от Arkane
P.S. на правах оффтопа: забавно, т9 мне убиков на убытки заменить попытался хД
Сообщение отредактировал Sanctuary: 21 Январь 2022 - 10:16
мм, опять вакансии обсасываем... помнится, в прошлый раз, незадолго после закрытия 7ки, тоже какие-то многообещающие вакансии открывались. и тоже оно обсасывалось... но ни к чему не привело. впрочем, посмотрим, как оно в этот раз будет
ну, кстати. если Широкий Фил ещё и убиков со всеми из франшизами купит, то можно надеяться и на Dark Messiah 2 от Arkane
P.S. на правах оффтопа: забавно, т9 мне убиков на убытки заменить попытался хД
После семерки были в производстве мобилки - чес рояль и династия, ни к чему не привело из-за внутреннего кризиса юбиков.
Про Фила ходили слухи, что он еще хочет купить Дайте-Две (Take-Two), а про Юбиков ничего не слышно было. Когда Майки только-только выкупили Беседку сразу пошли слухи про новый Фол от Обсидианов, даже сами Обсидианы пошутили по этому поводу, но потом всё затихло и в анонсах новых игр ни от Обсидианов, ни от Беседки нового Фола не появилось.
ЗЫ. Выключи Т9 от греха подальше, а то попадешь однажды как в том анекдоте про короля вечеринок...
ну, кстати. если Широкий Фил ещё и убиков со всеми из франшизами купит, то можно надеяться и на Dark Messiah 2 от Arkane
P.S. на правах оффтопа: забавно, т9 мне убиков на убытки заменить попытался хД
Да пусть пилят любой другой экшн по вселенной ММ Событий много, персонажей тоже, сиди и делай чо бы и нет? Я вообще хз почему все таки дрочат на основную пошаговую линейку, когда можно от нее отойти и сделать что-нибудь другое, к примеру уже был неплохой опыт с ДМ. Можно в это русло развивать вселенную. Даже песочницу свою на уровне Скайрима можно было бы запилить
После семерки были в производстве мобилки - чес рояль и династия, ни к чему не привело из-за внутреннего кризиса юбиков.
Про Фила ходили слухи, что он еще хочет купить Дайте-Две (Take-Two), а про Юбиков ничего не слышно было. Когда Майки только-только выкупили Беседку сразу пошли слухи про новый Фол от Обсидианов, даже сами Обсидианы пошутили по этому поводу, но потом всё затихло и в анонсах новых игр ни от Обсидианов, ни от Беседки нового Фола не появилось.
Сейчас занимаются старфилдом, это тот самый проект, который покажет был смысл в покупке Беседки или же нет Если до фола и доберутся, то уже ток после ТЕС 6.
После семерки были в производстве мобилки - чес рояль и династия, ни к чему не привело из-за внутреннего кризиса юбиков.
Про Фила ходили слухи, что он еще хочет купить Дайте-Две (Take-Two), а про Юбиков ничего не слышно было. Когда Майки только-только выкупили Беседку сразу пошли слухи про новый Фол от Обсидианов, даже сами Обсидианы пошутили по этому поводу, но потом всё затихло и в анонсах новых игр ни от Обсидианов, ни от Беседки нового Фола не появилось.
ЗЫ. Выключи Т9 от греха подальше, а то попадешь однажды как в том анекдоте про короля вечеринок...
Вот интересно, что могло пойти не так с мобилками? Казалось бы, затраты на разработку мизерные, а доход космический.
Вот интересно, что могло пойти не так с мобилками? Казалось бы, затраты на разработку мизерные, а доход космический.
Юбисофт не умеют работать с игроками. Стандартные мобильные помойки продвигаются за счет рекламы, тебе пыль в глаза пускают какой-то "халявой", тебя подсаживают на геймплей и потом уже аккуратно нанизывают на ниточки и выдаивают деньги из кошелька.
В это же время Юбисофт, как неумелый воришка на рынке, нагло пихает свою ладонь тебе в карман, нащупывает не бабло, а член, начинает визжать и в истерике убегает с рынка
Их мобильные игры по ММ еще раньше начали разваливаться. Даже судя по стилистике, Юбисофт не понимает в какую сторону двигать игры по ММ. Вот и получается, что и детям это не нужно и взрослым тоже.
Любители пошаговых стратегий в эти помойки играть не станут, любители помойных мобилок пройдут мимо, т.к. есть другие неплохие аналоги.
Сообщение отредактировал Barnabas: 27 Январь 2022 - 08:54
Грядет новая игра «Герои» или RPG «Меч и Магия»! Теперь с бюджетом AAA позади вас! Я наконец-то надеюсь, что Ubisoft снова станет хитом с Heroes 5! Мне тоже нравились многие сегменты Героев 6-7, но поначалу они были недоработанными и имели плохую систему интернета, иногда не было реальной системы карт RMG и так далее. Надеемся, новое название пригодится! Как говорится, заново изобрести франшизу!
Ubisoft Shanghai is looking for a Senior Brand Manager to champion the brand marketing and product marketability of a new Might & Magic AAA game. Under the management of the Brand director, join an ambitious team and help reinvent one the biggest Fantasy franchise in video game history.
WHAT YOU WILL DO:
Define the product positioning strategy: target audiences, market mapping and audience sizing, consumer promise and key pillars.
Ensure the product marketability from conception phase to release and live phase. Actively monitor market and entertainment trends, competition activity and provide relevant reports & analysis (competitor, risk etc.). Initiate relevant consumer research to confirm and adjust product marketability over time.
Establish the product communication strategy (key phases, events, messages, main brand assets) and define & manage the associated brand marketing budget.
Work with internal or external artist(s) and agencies to create the main brand assets – CGI movies, trailers, key artworks, etc. Create and share products style guides to ensure consistency in all deliveries (graphic & more)
Instruct internal and external stakeholders on the game and the product strategy and relay back their insights and feedback to the product team.
Represent the project and team and be key public speaker for the game towards external audiences- business partners, media, influencers, star players and communities.
Help maximize the business potential of the product working closely with dev ops and business teams to design appealing & effective content updates, monetization offers, partnerships and merchandizing plans.
QUALIFICATIONS
WHAT YOU SHOULD BE EQUIPED WITH:
Over 5 years of hands-on experience in marketing & branding experience in entertainment, video game or Branding agencies.
In depth knowledge of entertainment and gaming market
Passionate about Fantasy and RPG / strategy
Budget, leadership, and people’s management skills
Excellent communication skills
Тем временем на сайте Ubi появилось еще несколько вакансий:
JOB DESCRIPTION
Since 1986, the Might & Magic franchise has provided countless epic stories of Fantasy and unforgettable gameplay moments to many a generation, with genre-defining classics such as Heroes of Might & Magic III, Dark Messiah of Might & Magic, Might & Magic Clash of Heroes, and successful mobile titles such as Might & Magic Era of Chaos. Now the Might & Magic brand at Ubisoft Shanghai is assembling a new team with ambition to reinvent and push the Franchise forward, create exciting new Worlds and genre-defining gameplay experiences, and redefine the meaning of Fantasy gaming for a whole new generation of players.
Join Ubisoft Shanghai’s Might & Magic team on this journey to build up the future of this monumental saga!
Mission: As a Narrative Director, you are in charge of transcribing the Creative Vision into interesting plots, deep characters and exciting story arcs. As a Narrative Director, you will be working with directors, writers and designers to ensure it is implemented into the game using varied and emergent narrative elements that make up a living, breathing, reactive Open World full of Fantasy and Magic. What you will do:
Work closely with the Creative Director to build up the World’s narrative context
Research history, locations, and events to develop the game’s narrative vision and underlying themes
Communicate with collaborative teams to ensure awareness, understanding and consistency across the team
Provide guidance to lead scriptwriters and support writers in developing high quality and consistent content (plot, setting, characters, barks, dialogue, events, lore, item descriptions, tutorials, etc.)
Oversee casting of actors, guide voice-over and motion capture recordings
Participate in recruitment to build your scriptwriting team & foster their growth
Work closely with the Producers to define, plan, prioritize and execute on the content and work needed to execute the Narration
QUALIFICATIONS
What you should be equipped with:
A degree in Creative Writing, Literature, Film, or equivalent
At least 3 years of narrative design or writing experience in game production, or related experience, 2 years of leadership position
Deep understanding of the fantasy and magic culture and treatment
Solid understanding of the video game industry, the market, and modern culture
A highly creative, collaborative, empathetic, and innovative spirit
Curiosity, flexibility, and resourcefulness, adapt to feedback
Good problem-solving, organizational, communication, interpersonal, presentation, and mentorship skills
JOB DESCRIPTION
Since 1986, the Might & Magic franchise has provided countless epic stories of Fantasy and unforgettable gameplay moments to many a generation, with genre-defining classics such as Heroes of Might & Magic III, Dark Messiah of Might & Magic, Might & Magic Clash of Heroes, and successful mobile titles such as Might & Magic Era of Chaos. Now the Might & Magic brand at Ubisoft Shanghai is assembling a new team with ambition to reinvent and push the Franchise forward, create exciting new Worlds and genre-defining gameplay experiences, and redefine the meaning of Fantasy gaming for a whole new generation of players.
Join Ubisoft Shanghai’s Might & Magic team on this journey to build up the future of this monumental saga!
Mission: As a World Director, you are in charge of crafting the world of Might & Magic. The physical shape, the composition and density of objects, activities, NPCs, etc. all to the service of the best game experience. As the World Director, you will work closely with the Game Director to ensure that the resulting world embodies the Creative Director’s vision, and that all components are placed in a way that combines into an engaging and balanced experience. What you will do:
Conceive, evangelize, and oversee rules and metrics for all gameplay spaces, including density, time-between-action, etc
Make sure that the world and all the gameplay spaces work flawlessly.
Work closely with the Technical Director to make sure that the tools and pipeline for world creation is efficient, agile, and help deliver fun
Work closely with the Art Director to make sure that the visuals of the world serve the gameplay, IP art direction pillars, and generally fulfill the promise of the adventurous and magic world
Work closely with the Mission Designers to make sure that quests are placed and initiated in an optimal way, and that the spaces and placement of things in the world serve the intended mission experience
Work closely with the Producers to define, plan, prioritize and execute on the content and work needed to execute the World Direction
QUALIFICATIONS
What you should be equipped with: You have always been fascinated by Worlds building and the possibility to create immersive experience for the player. You have worked in or around a level editor for many years, and you are constantly thinking about how you can push the envelope of world and level design when it comes to immersion and fun. Over the years you’ve come to understand and value the unique role that world and level design has: the point of synergy and expression of all other departments (art, systems design, animation, etc.), taking all the components and assemble them into the final world in which the players have their experiences. This unique role requires attentiveness, service mindedness, attention to details as well as deep understanding of the bigger picture, and quite a bit of patience and humility.
Good English, both written and oral
A positive, communicative, self-driven team player who enthuses and informs people both up and down the org chart
Extensive knowledge about level and world design principles across AAA genres
>5 years’ experience making video games
>3 years’ experience as a level designer, open world designer, quest or mission designer.
At least one shipped Open World game in a senior or lead position
At least one shipped AAA game in a Lead Level Designer, Lead Open World Designer or similar position
JOB DESCRIPTION
Since 1986, the Might & Magic franchise has provided countless epic stories of Fantasy and unforgettable gameplay moments to many a generation, with genre-defining classics such as Heroes of Might & Magic III, Dark Messiah of Might & Magic, Might & Magic Clash of Heroes, and successful mobile titles such as Might & Magic Era of Chaos. Now the Might & Magic brand at Ubisoft Shanghai is assembling a new team with ambition to reinvent and push the Franchise forward, create exciting new Worlds and genre-defining gameplay experiences, and redefine the meaning of Fantasy gaming for a whole new generation of players.
Join Ubisoft Shanghai’s Might & Magic team on this journey to build up the future of this monumental saga!
Mission: The technical director (TD) will ensure the quality of the technical content produced by his/her working unit. The TD will help to define tools, pipelines and best practices that will allow Design Team to create the best gameplay experience, also he/she will be bridging the gap between design and code to build a solid product. What you will do:
Define and enforce best practices and guidelines with the design team’s technical needs to carry out the creative vision by validating the game features and challenging the interpretation to assess technical feasibility;
Establish and improve workflows and data structures to standardize work methods and ensure the validity and integrity of the data by drafting pipeline documents, setting up a common classification system, relevant trainings and supervising with the design apartment;
Serve as the bridge person for the implementation of complex content or feature which stretches the capabilities of existing systems requiring frequent programmer and designer interactions;
Prototype possible new gameplay features and provide guidance to the design team on how to use the features to articulate the creative visions;
Review and follow up with works at various stages of implementation to ensure the execution matches the creative visions and quality requirements;
Drive the optimization and debugging to fix the issues raised in his field of expertise and non-programming problems.
QUALIFICATIONS
What you should be equipped with:
Proven experience in the video game sector or other relevant experiences; Proven experience on 2-3 games productions;Experience working with proprietary game engine toolsets.
Experience in his working unit at all game production phases;
Strong time and priority management skills;user focus & Visionary;
Ability to acting as a coach, with good communication and interpersonal skills;
Be able to influence others;has strong stress and change management skills;
Resourcefulness in problem-solving;rigour & curious
Proficiency in English (good communication skills, ability to draft technical documents).
Никаких особых подробностей выудить из них не получилось, но тем не менее выглядит как серьезная заявка на реально создаваемую игру...
Удивительно, но игровая пресса подхватила новость о найме сотрудников для работы над новым проектом по вселенной Might & Magic... на вскидку несколько ресурсов: https://www.cyberspo...might-and-magic
Дааа, замечал такое. Хотел бы из этих вакансий высосать какое-нибудь предположение. Ну, во-первых нарративному директору предлагается создать открытый мир, во-вторых мировому директору предлагают поработать над НПС... хотя, ладно, под НПС можно и юнитов в стратегии подразумевать. Вывод можно сделать такой: игра разрабатывается и в ней даже попробуют в лор\сюжет. Иначе должности нарративщика и ворлдбилдера точно объединили бы. Ладно, а если подрубить ещё СПГС, то у меня почему-то чуйка, что это будет онлайновая игра. Не зря же про открытый мир заикнулись, плюс китайская студия (а китайцы сингловыми играми не занимаются особо). Этап разработки? Раз они не ищут технарей, значит, что-то по технической части у них уже есть. Требуемый набор спецов подходит под этап создания и тестирования карт.
Introduction: Since 1986, the Might & Magic franchise has provided countless epic stories of Fantasy and unforgettable gameplay moments to many a generation, with genre-defining classics such as Heroes of Might & Magic III, Dark Messiah of Might & Magic, Might & Magic Clash of Heroes, and successful mobile titles such as Might & Magic Era of Chaos. Now the Might & Magic brand at Ubisoft Shanghai is assembling a new team with ambition to reinvent and push the Franchise forward, create exciting new Worlds and genre-defining gameplay experiences, and redefine the meaning of Fantasy gaming for a whole new generation of players.
Join Ubisoft Shanghai’s Might & Magic team on this journey to build up the future of this monumental saga!
Mission:
The Concept Artist produces 2D art assets in accordance with the artistic vision of the mobile game. The working content will cover amount of 2D drawing task. He or she will be granted with opportunity to work on various styles. This role will have frequent daily communication and interaction with Creative Director, Game Designer and Art Director.
What you will do:
- Work on 2D graphic concept with help and instruction of Creative Director and Art Director
- Create in-game 2D art assets according to the project requirement
- Assist Creative Director and Game Designer to establish game world in the vision of the game concept
- Cooperate with marketing team to work on game publishing and marketing campaign activity
QUALIFICATIONS
What you should be equipped with:
- Proved working experiences on mobile concept art in game industry.
- Be able to adjust different art styles
- Strong 2D drawing skill
- Be specialized in 2D cartoon style
- 2D animation skill or experience is a plus
- Good communication skill and capable language proficiency in both written and oral English
- Good sense of team work
Summary
The incumbent will determine, prepare and adapt the graphic tools used in production. Whenever possible, he/she will take part in selecting the engine and establish the work methods that are best adapted to the productions. The incumbent will train the artists on the selected methods and tools and supervise the integration of objects and environments in the game engine.
WHAT YOU WILL DO:
Masteries the art production pipeline within the Engine
Create, organize and lead training sessions for graphics team members so that they learn how to properly use the tools and methods;
Provide technical support on all the technical issues related to art within the Engine, including level creation, model, texture, shader, lighting, vfx, etc.
Check that the technical constraint are correctly apply in-game on every platform, will be responsible of the correct integration of the data in the engine
Ensure the team respect the right technical constraint, naming convention, jira workflow, build process, submission process.
Test tools before they are deployed, communicate closely with lead team's technical director ensure they function properly, support team to use correctly all the tools chained developed by lead studio,
Communicate technical constraints and their reasons for being to the graphics team on a regular basis;
Ensure that the technical constraint define at the beginning of the project will fit into the overall budget
Provide support and Check data on the different platform: X360, PS3, PS4, XB1,PC and Mobile
Be ready to switch to full next gen production – meaning looking into full next gen pipeline using cutting edge software.
Be proactive by foreseeing technological issues and needs before they occur (game design, level design, etc.);
QUALIFICATIONS
WHAT YOU NEED TO HAVE
Extensive experience in graphic design, including 2 years as a technical director or senior technical artist
Extensive knowledge of 2D and 3D computer graphics software; video game engines and platforms; video game production working units; data safety options (e.g. Perforce, VSS, and Alienbrain); Max Script /Python /C#
Knowledge of sql/ Mel /.net is a plus.
Client focus; Organization skills; Good communication skills (spoken and written English); Teaching skills; Writing skills (technical documents); Ability to work as part of a team
Nice To Have
Knowledge of sql/ Mel /.net is a plus.
Deep understand both unity + Unreal engine is big plus
What you will do:
Ø Develop the rigging workflow, pipeline and design the documentation for your team.
Ø Develop and improve the tools, procedures for the streamlining of an efficient animation pipeline.
Ø Provide knowledge and solutions for complex rigging, animation and shading pipeline problems. Animate and create Motion editing within a complex animation system.
Ø Hands-on approach in rigging of a variety of characters and props.
QUALIFICATIONS
What you should be equipped with:
Ø Proven working experience and a keen eye for motion and animation in videogame.
Ø Working knowledge of rigging in 3DSMAX, Maya,
Bonus Points:
Ø Working experience of Motion builder, and/or other commercial 3D authoring packages.
Ø Extensive scripting experience with Python, Mel and/or Max script.
Ø Team player, good communication skills, functional English proficiency.
Ø Good knowledge of game engines would be a big plus.
Сообщение отредактировал Red_Flag: 25 Март 2022 - 13:37